Sprzedawca to firma
- Skontaktuj się i wyjaśnij sytuację bezpośrednio ze Sprzedawcą. Może nastąpił przypadkowy błąd?
- Jeżeli Sprzedawca nie chce dojść z Tobą do porozumienia, zwróć się do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Dowiesz się tam jak rozpocząć proces reklamacji oraz innych kroków, które powinieneś podjąć.
- Spróbuj również przedstawić sprawę u powiatowego rzecznika konsumentów.
- Dodatkowo zadzwoń na infolinię konsumencką 800 889 866. Uzyskasz dostęp do porady prawnej.
Sprzedawca to osoba prywatna
- Skontaktuj się i wyjaśnij sytuację bezpośrednio ze Sprzedawcą. Może nastąpił przypadkowy błąd?
- Powołaj się na przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Możesz od Sprzedawcy domagać się usunięcia wady, obniżki ceny lub ostatecznie zwrotu pieniędzy.
- Jeśli Sprzedawca nie chce uznać reklamacji lub unika kontaktu, przekaż sprawę na Policji w miejscowym komisariacie.
- W następnym kroku skieruj sprawę na drogę sądową.